Ilmainen suunnittelu taloyhtiöille!

Markkinoilla on paljon erilaisia latauskartoituksia tarjoavia yrityksiä, joilla ei kuitenkaan päästä hommassa kunnolla eteenpäin.

Mitä, jos tilaisit meiltä ratkaisukeskeisen suunnitelman veloituksetta?

Lue lisää

Optimoi kiinteistösi sähköautoilla ajaville asukkaille

evenli.com

Kauttamme järjestyy taloyhtiökohteisiin soveltuvien asemien ja kuormanhallintajärjestelmien asennukset kilpailukykyisesti ja ammattitaidolla. Eniten tämän kaltaisiin kohteisiin myymme Charge Amps Dawn latausasemaa, mutta lisäksi myös esim. Zaptecia sekä kotimaista Parking Energyä. Pienet yhtiöt pärjäävät monesti ilman operointipalveluita, mutta suurimmissa kohteissa operointi tulee useimmiten välttämättömyydeksi. Taloyhtiöiden ja yritysten operointi hoituu helpoiten Evenlin kautta ja vapaalla autoedulla olevien kotilataajien operointi on ehdottomasti näppärintä Montan avulla.

 

Charge Amps Dawn

22 kW yhdessä pistokkeessa, 4G, RFID, OCPP, MID- hyväksytty energian mittaus, ketjutusmahdollisuus ja sisäänrakennettu RCD type B ja DC-suojaus tekevät tästä loistavan valinnan esimerkiksi taloyhtiölataukseen, joihin asennetaan enemmän latauspisteitä. 

  • Charge Ampsin suosituin tuote taloyhtiöihin, parkkihalleihin ja julkisiin kohteisiin
  • Dynaaminen kuormanhallinta Amp Guardin avulla
  • Moniportainen dynaaminen kuormanhallinta Enegic mittalaitteilla
  • Charge Ampsilta löytyy lisävarusteina markkinoiden parhaimmat tolppasovitteet ja jalustat
Charge Amps Dawn

Kotimainen sähköautojen latausjärjestelmä

Parking Energy on palkittu kotimainen yritys, jonka valmistamana löytyy sähköauton latauslaitteet taloyhtiöihin, toimitilakiinteistöihin sekä julkiseen lataukseen. Parking Energy tarjoaa kattavan valikoiman latauslaitteita tavallisesta Fiboxin yhteistyössä tehdystä piharasiasta uusimmalla teknologialla varusteltuun Parking Energy T2Max AC-latausasemaan.

Parking Energyn 4-porttisessa T2Max 22kW Type 2 sähköauton latauslaitteessa on kaksi 3-vaiheista 22kW:n sähköauton latausyksikköä ja se on valittavissa joko Type 2:n kaapeleilla tai Type 2 pistorasioilla.

Lataussessio voidaan käynnistää ja lopettaa muun muassa RFID/NFC-tunnisteella, latausoperaattorin puhelinsovelluksella tai yhteistyökumppanin tarjoamalla maksupäätteellä.

Tarkka lataustapahtumakohtainen laskutusmittaus on toteutettu laitteen kahdella MID-hyväksytyllä energiamittarilla ja se välitetään automaattisesti OCPP-taustajärjestelmään Wi-Fi/4G/ LTE/Ethernet datayhteyksiä käyttäen.

7”kosketusnäyttö sekä laitteessa oleva kameramoduuli avaavat mahdollisuuden tarjota erilaisia asiakaskohtaisia palveluita. Kosketusnäytöltä voi mm. nähdä lataushinnan, -nopeuden, -keston ja -kulutuksen sekä laitetilan eri kielillä.

Kameralla mahdollistetaan mm. rekisterikilpitunnistus.

Laturin sisäiset tyypin A ja B vikavirtasuojat sekä johdonsuojakatkaisijat tekevät laitteesta turvallisen ja mahdollistavat helpomman sekä kustannustehokkaamman asennuksen ja laitteiden ketjutuksen samaan ryhmään.  

Parking Energyn patentoidun Pikaliitinjärjestelmän avulla latauslaitteen asennus onnistuu alle 10 minuutissa ja skaalaaminen pikaliitinvalmiuteen yhtä vaivattomasti. Pikaliittimet sopivat tavalliseen lämmitystolppan (D60) päähän tai seinälle. 

Parking Energyn tuotteet ovat Suomessa ja Suomen oloihin kehitettyjä, tulevaisuusvarmoja sekä luotettavia.

parkingenergy.com

Zaptec Pro

Zaptec Pro tarjoaa ensiluokkaista suorituskykyä ja luotettavuutta pohjoismaisissa olosuhteissa. Sen ainutlaatuinen vaiheentasaus ja älykäs kuormanhallinta takaavat, että jokainen latausasema hyödyntää tehokkaasti saatavilla olevan kapasiteetin. Viiden vuoden takuu kertoo laitteen laadusta ja kestävyydestä, tehden siitä erinomaisen valinnan niin pienille kuin suurillekin kohteille.

Zaptec Pro:n innovatiiviset ratkaisut, kuten ilmainen 4G-yhteys ja etäpäivitykset, takaavat, että latauslaitteesi on aina ajan tasalla ja käyttösi mahdollisimman kustannustehokasta.

Zaptecin Pro asemia voidaan hallita myös ulkoisen palveluntarjoajan kuormanhallintaratkaisuilla.

Zaptec PRO

Vapaa autoetu

Operointipalvelut kauttamme kätevästi

Monta operointialusta tarjoaa markkinoiden yksinkertaisimman tavan hoitaa kotilatauksien suoraveloitukset työnantajalta.

"Sponsoroitu lataus"

Sponsoroitu lataus ominaisuudella käytät laturiasi OCPP rajapinnan kautta integroituvalla Montan sovelluksella. Sen avulla latauskustannukset siirtyvät työnantajan Monta -tililtä omallesi, josta voit nostaa ne omalle pankkitilillesi esimerkiksi kerran kuussa. Palvelu tuottaa tarkan raportin kulutuksista ja osaa huomioida myös pörssisähkön. Laturia voi Montan sovelluksella käyttää myös muut perheenjäsenet (ilman "sponsorointia"), mikäli perheestä sattuu löytymään jo kaksi ladattavaa autoa.

Palvelun hinta on laturikohtainen. 10 € / kk alv 0 %. Kun käytetään sponsoroitua latausta, hintaan ei tule kWh kohtaista komissiota, kuten monella muulla palveluntarjoajalle.

Nyt myös latauspisteiden operointi kauttamme!

Teemme tiivistä yhteistyötä kotimaisen Evenlin kanssa. Evenli on uudenlainen latausoperaattori, joka tarjoaa laiteriippumatonta operointia kiinteistöjen omistajille, kiinteistömanagereille ja yrityksille. Kysy lisää Villeltä 041 318 3836 tai suoraan Evenliltä

Myyntijohtaja Toni Vahla 044 236 4354

evenli.com

Prosessi

Sponsoroitu lataus

01

Luomme työnantajalle Monta tilin

Palvelun avaus ja tilin luonti työnantajalle on kauttamme maksuton. Yritys maksaa ainoastaan työntekijöiden laturikohtaista kuukausimaksua.

02

Työntekijät rekisteröityvät Montaan, ja lisäävät sinne kotilatausasemansa

Suurin osa OCPP rajapintaa hyödyntävistä latausasemista ovat yhteensopivia, ja kauttamme saat tarkat ohjeet tarvittavien asetusten muuttamisesta. Esim. Charge Ampsin ja Go-En tuotteet integroituvat Montaan helposti.

Lisätietoja

03

Määritämme latausasemalle sponsoroidun latauksen hintaryhmät (palvelua hyödyntävän autoetu autoilijan sähkösopimuksen mukainen)

Kiinteässä sähkösopimuksessa hintaryhmä muodostetaan energiamaksusta, sähkön siirtomaksusta ja sähköverosta. Pörssisähkösopimuksessa hintaryhmä muodostetaan siirtomaksusta ja sähköverosta. Näiden lisäksi Monta laskee SPOT hintojen mukaisen energiamaksun.

04

Työntekijä aloittaa sponsoroidun latauksen Monta sovelluksesta

Syyskuussa 2024 on lanseerattu uutena ominaisuutena ns. automaattinen sääntö latauksen aloittamiselle. Enää et välttämättä tarvitse edes Montan sovellusta, vaan koko homma pyörii automaatiolla. Eli piuha kiinni autoon, ja lataukset suoraan firman piikkiin.

05

Automaattinen maksatus sovelluksen kautta.

Sponsoroidun latauksen kulut siirtyvät työnantajan Monta -tililtä työntekijän Monta -tilille, josta ne voi maksattaa itselleen automatisoidusti tietyn väliajoin, tai nostaa silloin, kun parhaaksi katsoo.

06

Yksinkertainen maksaminen

Työnantaja saa kerran kuussa kootun laskun kaikkien sponsoroitujen latausten kustannuksista. Käyttäjien Kk-maksut laskutetaan EV Latauksen kautta kerran vuodessa. Pohdi kululaskujen käsittelyihin kuluvaa aikaa, ja valitse sen jälkeen Montan sponsoroitu lataus!

Verottajan ohjeistus autoetuautoilijoiden kotilatauskuviosta

"7.8.10 Etuauton käyttämiseen tarvittavan sähkön lataamisesta. Jos palkansaaja lataa työnantajansa kustantamalla sähköllä vapaana autoetuna saamaansa autoa, palkansaajalle ei muodostu lataamiseen käytetystä sähköstä erillistä veronalaista etua, sillä vapaan autoedun arvoon sisältyy myös autonkäyttövoimakustannusten arvo. Sama koskee tällaisen auton lataamista kotona, jos lataamiseen käytetyn sähkön määrä on luotettavasti todennettavissa erillisellä mittauslaitteella. Verovapauden kannalta ei ole merkitystä sillä, maksaako työnantaja laskun suoraan sähköyhtiölle vai korvaako se työntekijälle hänen ensin itse maksamansa laskun. Työnantaja voi korvata verovapaasti vain suoraan latamiseen kohdistuvat kulut, joita ovat sähköenergian hinta, siirtohinta ja verot. Sen sijaan erilaisia lataamiseen liittymättömiä teho- ja sulakemaksuja tai muita kuukausi- tai vuosimaksuja työnantaja ei voi korvata työntekijälle verovapaasti. 

Palkansaajalla ei välttämättä ole kiinteähintaista sähkösopimusta, josta lataamiseen käytetyn sähkön hinta olisi laskettavissa. Palkansaaja saattaa käyttää lataamiseen pörssisähköä, jolloin sähkön hinta muuttuu reaaliaikaisesti sähkön tarjonnan jakysynnän mukaan. Lataamiseen käytetyn sähkön hintana ei kuitenkaan voi käyttääsähkön kulutuksen keskimääräistä hintaa per kilowattitunti, vaan palkansaajanon pystyttävä osoittamaan lataamiseen käytetyn sähkön todellinen hinta. Muun selvityksen puuttuessa, palkansaaja voi kuitenkin aina käyttää sähkölaskunalinta kilowattituntihintaa. On myös mahdollista, että sähkölaskun alin kilowattituntihinta on 0 euroa tai negatiivinen. Tällöin työnantaja ei voimaksaa palkansaajalle verovapaasti korvausta lataamisesta aiheutuneistakustannuksista. Palkansaajalle ei muodostu veronalaista etua siitä, ettätyönantaja maksaa palvelun tai lisälaitteen, joka mahdollistaa sähkön hinnankohdistamisen autoetuauton lataamiseen käytettyyn sähkön määrään."